Huisregels

 

Om u meer inzicht en helderheid te geven in onze werkwijze hebben wij enkele huisregels opgesteld.

 

Afspraken

We werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen volgens afspraak.

Een controle afspraak kunt u online d.m.v. een link maken of bij de receptie

U ontvangt van ons als service per mail een ‘oproep‘ voor uw (half)jaarlijkse controle.

Wij adviseren deze controle afspraak direct na de oproep te maken aangezien er sprake is van een wachttijd.

Wij doen ons best om uitloop te voorkomen, toch is dit soms onvermijdelijk (bijvoorbeeld in geval van een spoedgeval). Indien er sprake is van uitloop, wordt u daarvan in de wachtkamer op de hoogte gesteld.

Eventuele uitlooptijd is op geen enkele manier op de tandarts te verhalen.

U kunt ons helpen om uitloop te voorkomen door 5 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn.

 

Wijzigen, annuleren of niet nakomen van een afspraak

Als u een afspraak heeft gemaakt rekenen wij erop dat u deze afspraak nakomt.

Komt de afspraak u onverhoopt niet uit? Geef dit tenminste 24 uur van tevoren door!

Het regelmatig afzeggen of wijzigen van uw behandeling kan de continuïteit van de zorg in gevaar brengen.

U ontvangt van ons als service een afspraakherinnering per mail, u kunt geen rechten ontlenen aan deze service.

Wij kunnen kosten bij u in rekening brengen als een afspraak niet tijdig wordt gewijzigd, als u niet komt opdagen of zodanig te laat komt waardoor uw behandeling niet meer kan plaatsvinden.

 

Spoed en pijnklachten 

Bij een spoedgeval of pijnklacht tijdens onze openingstijden proberen wij u dezelfde dag nog te helpen.

Het is belangrijk om in dit geval ’s ochtends meteen om 08:00 uur te bellen: 0251-654051.

Als u later op de dag belt is het is wellicht niet meer mogelijk u dezelfde dag nog te zien.

In geval van spoed en pijnklachten kunnen wij niet altijd rekening houden met uw wensen in verband met werk- of schooltijden.

De spoeddienst is uitsluitend bestemd voor zeer dringende en spoedeisende tandheelkundige hulp buiten de openingsuren van de praktijk.

 

Roken?

Roken in de praktijk is niet toegestaan. Indien u buiten rookt, verzoeken wij dit niet direct voor de entree te doen.

 

Mobiele telefoon

Wij verzoeken u uw mobiele telefoon even op ‘stil’ te zetten tijdens uw afspraak bij de tandarts of mondhygiëniste.

 

Doorgeven van wijzigingen

De patiënt is zelf verantwoordelijk voor het tijdig wijzigen van gegevens zoals adres, e-mailadres, zorgverzekering, telefoonnummer etc.

Vanzelfsprekend is het van belang de tandarts op de hoogte te stellen van wijzigingen in gezondheid en medicatie.

Indien u gegevens wilt laten doorsturen naar een andere tandarts dient u dit verzoek per mail in te dienen: info@tgpc.nl.

 

Uw rekening

NB Wij hebben geen contracten met zorgverzekeraars!

Wij hebben de verwerking van onze facturen overgedragen aan Infomedics.

Voor de facturen gelden de betaalvoorwaarden van Infomedics.

 

Uw eigendommen

Tandartspraktijk Wiersema is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van uw eigendommen.

U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.

 

Grensoverschrijdend gedrag

Wij accepteren geen grensoverschrijdend gedrag in onze praktijk.

In geval ongewenst en/of agressief gedrag zullen wij de politie inschakelen en het is mogelijk dat wij u uitschrijven.

Wij hebben binnen de Tandartsengroepspraktijk gezamenlijke huisregels opgesteld om inzicht te geven in onze handelwijze.

 

Tot slot

Wij vinden openheid en transparantie over de zorg die wij bieden belangrijk.

Het bevordert de kwaliteit van de zorg en ook de relatie tussen behandelaar en patiënt.

Eventuele suggesties, op- en aanmerkingen naar aanleiding van uw bezoek aan onze praktijk kunt u mailen naar info@cwiersema.nl.

Wij waarderen uw beoordeling over onze geleverde zorg op de site www.zorgkaartnederland.nl.